جدول جرایم مالیات بر ارزش افزوده

جدول جرایم مالیات بر ارزش افزوده بصورت زیر می باشد:

پرداخت مالیات پس از سررسید مقرر: به ازای هرماه ۲.۵ درصد مالیات
عدم تسلیم اظهارنامه برای مشمولین بند های الف و ب ماده ۹۵ ق.م.م: معادل ۴۰ درصد مالیات متعلق (غیر قابل بخشودگی)
جریمه عدم تسلیم اظهارنامه برای مشمولین بند (ج) ماده ۹۵ ق.م.م: معادل ۱۰ درصد مالیات متعلق
جریمه مودیانی که اظهارنامه خود را تسلیم می نمایند لیکن درآمد های کتمان شده یا هزینه های غیر واقعی داشته اند: ۴۰ درصد مالیات متعلق به درامد کتمان شده یا هزینه غیر واقعی (غیر قابل بخشودگی)
جریمه عدم تسلیم ترازنامه و حساب سود و زیان یا عدم ارائه دفاتر مشمولین بند های (الف) و (ب) ماده (۹۵) ق.م.م: معادل ۲۰ درصد مالیات به ازای هر یک از موارد
جریمه رد دفتر: ۱۰ درصد مالیات
جریمه عدم تسلیم حقوق ظرف مهلت مقرر: ۲ درصد حقوق پرداختی
جریمه عدم تسلیم مالیات حقوق ظرف مهلت مقرر: ۲۰ درصد مالیات مالیات پرداخت نشده
جریمه عدم پرداخت مالیات تکلیفی ظرف مهلت مقرر: ۲۰ درصد مالیات مالیات پرداخت نشده
جریمه عدم ارسال صورت یا فهرست یا قرارداد پیمانکاری: ۱ درصد مبلغ کل قرارداد
جریمه عدم اعلام کتبی شروع فعالیت به اداره امور مالیاتی محل، ظرف مدت چهار ماه از تاریخ شروع فعالیت: ۱۰ درصد مالیات قطعی و محرومیت از کلیه تسهیلات و معافیت های مالیاتی
جریمه عدم صدور صورتحساب یا عدم درج شماره اقتصادی خود و طرف معامله، حسب مورد یا استفاده از شماره اقتصادی خود برای معاملات دیگران یا شماره اقتصادی دیگران برای معاملات خود برای مشمولین بند های (الف ) و (ب) ماده ۹۵ ق.م.م: ۱۰ درصد مبلغ مورد معامله
جریمه عدم ارائه فهرست معاملات فصلی برای مشموین بند های (الف ) و (ب ) ماده ۹۵ ق.م.م: ۱ درصد معاملات
جریمه عدم استفاده از سامانه صندوق فروش در هر سال برای مشاغلی که فراخوان گردیده اند: محرومیت از معافیت های مقرر در قانون برای سال مربوط
جریمه عدم ثبت نام برای دریافت شماره اقتصادی در مهلت تعیین شده: محرومیت از معافیت های مقرر در قانون برای سال مربوط و محرومیت از بخشودگی جرایم مالیات بر ارزش افزوده و مالیات های مستقیم

پیشنهاد بازدید  آیا مالیات هزینه است؟