اعتراض به جرایم ماده 169

با توجه به اینکه اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در خصوص بخشودگی مالیاتی در جلسات متعددی شرکت داشتند و با مراجع مختلف در این زمینه مذاکرات انجام داده اند بخشودگی جرایم مالیاتی مورد موافقت سازمان امور مالیاتی تهران قرار گرفته است. لذا در مورد بخشودگی جرایم ماده 169 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1380/11/27 و نحوه اعتراض به برگ مطالبه جرایم مذکور برای طرح در هیات حل اختلاف مالیاتی ابهامات زیادی وجود دارد و سوالات متعددی مطرح گردیده است؛ بنابراین به آگاهی می رساند:

– نظر به اینکه تبصره 6 ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 94/04/31 جرایمی که مودیان به واسطه عدم اجرای احکام ماده 169 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم مصوب سال 1380 مرتکب شده اند، مطابق مقررات این ماده ( ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب94/04/31 ) محاسبه، مطالبه و وصول می شود؛ بنابراین موضوع ماده 169 مکرر الحاقی مصوب 80/11/27 قانون های مستقیم نیز در اجرای مقررات ماده 191 مذکور قابل بخشوده شدن می باشد.

پیشنهاد بازدید  نمونه اظهارنامه مالیاتی تکمیل شده شرکت

– در خصوص نحوه اعتراض به برگ مطالبه جرایم مذکور برای طرح در هیات حل اختلاف مالیاتی با عنایت به اینکه در تبصره ۶ فوق صرفاً محاسبه، مطالبه و وصول جرایم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر الحاقی مصوب ۲۷/ ۱۱/ ۸۰ قانون مالیاتهای مستقیم مورد حکم قرار گرفته و درخصوص نحوه اعتراض به برگ مطالبه جرایم، حکم جدیدی پیش بینی نگردیده است، بنابراین درصورت عدم پرداخت جرایم فوق در ماده اخیرالذکر مربوط به سنوات ۱۳۹۱ لغایت ۱۳۹۴ ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ برگ مطالبه، مودی معترض شناخته شده و موضوع جهت رسیدگی و صدور رای به هیات حل اختلاف مالیاتی ارجاع خواهد شد.