شرایط جدید معاملات فصلی

معاملات فصلی چیست

باتوجه به قوانین مالیات های مستقیم، شرایط جدید معاملات فصلی به این صورت است که تمامی مودیان وظیفه دارند اطلاعات مربوط به فعالیت ها و معاملات خود را هر ۳ ماه یک بار (حداکثر تا یک ماه بعد از پایان هر فصل) به اداره مالیاتی ارائه دهند.
هدف اداره مالیات از دریافت مالیات از اشخاص حقیقی و حقوقی ارتقا نظام اقتصادی است.
مردم با اطمینان و اعتماد خود به این نظام باعث پیشرفت آن می شوند.
ارسال به موقع معاملات فصلی موجب شفاف سازی معاملات مالی می شود.
این شفاف سازی سبب ساز ایجاد نظم و انضباط بیشتر در معاملات است.
بنابراین فضای رقابتی در بازار بصورت سالم بوجود می آید.
ارسال به موقع صورت معاملات فصلی سبب می شود اداره مالیات براحتی بتواند با برنامه ریزی دقیق به برقراری نظم و برپایی عدالت بپردازد.
اگر کارشناسان مالیاتی اطلاعات ناقص دریافت کنند، این امر سبب تصمیم و قضاوت نادرست می شود.

پیشنهاد بازدید  موسسه و شرکت خدمات مشاوره مالیاتی | مالی | حسابداری | حسابرسی در دولاب

آموزش صورت معاملات فصلی

در نظام جمهوری اسلامی یکی از مهمترین اسناد مالی صورت معاملات فصلی است.
هدف از تهیه آن برقراری و برپایی عدالت مالیاتی می باشد.
اداره مالیات جهت برقرای عدالت اجتماعی از مودیان مدارک معتبر دریافت می نماید.
برای همین تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی موظف اند، از صورت حساب فروش هنگام خرید و فروش استفاده نمایند.
در صورت معاملات فصلی اطلاعاتی اصولا اطلاعاتی مانند صورت حساب، شماره اقتصادی و … را ثبت می شود.
بر اساس قانون مالیات های مستقیم تمامی اسناد بصورت فصلی به یکی از شعب ادارات مالیاتی تحویل داده می شود.

جریمه عدم ارسال به موقع معاملات فصلی

طبق ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم جریمه عدم ارسال به موقع معاملات فصلی در زمان عدم ارسال صورتحساب و یا عدم درج کد اقتصادی شخص یا طرف معامله، استفاده از کد اقتصادی دیگران و یا اینکه شماره اقتصادی در اختیار دیگران باشد جرم محسوب می شود.
در این شرایط جریمه ای معادل ۱۰% میزان معامله به شخص تعلق می گیرد.
قابل توجه است چنانچه معاملات به شکل سه ماهه برای اداره امور مالیاتی ارسال نگردد پس از یک ماه شخص مشمول جریمه ای معادل ۱% مبلغ معامله می شود.

پیشنهاد بازدید  موسسه و شرکت خدمات مشاوره مالیاتی | مالی | حسابداری | حسابرسی در جیحون

شرکت حسابداری

شرکت حسابرسی فکور جهت مشاوره مالی رایگان و همچنین در زمینه هایی از جمله اخذ کد اقتصادی، پیگیری آن و استعلام کد اقتصادی، مشاوره در خصوص گزارش فصلی ، جریمه عدم ارسال به موقع معاملات فصلی و چگونگی ارسال آن و … راهنمای شما عزیزان می باشد.