تقسیط مالیات عملکرد

با توجه به مهم بودن امر حصول درآمدهای مالیاتی و سرعت بخشیدن در امر وصول مالیات و پرهیز از انجام مکاتبات زیاذ و اتلاف وقت مودیان گرامی و همچنین رعایت نمودن اصل عدم تمرکز و با توجه به ماده های ۱۶۷ و ۴۰ و بنابر اختیارات بدست آمده از ماده ۱۹۱ قانون مالیاتهای مستقیم، اختیاراتی که در زیر ذکر شده در مورد تقسیط مالیات عملکرد مودیان، واگذار می شود.

تقسیط مالیات عملکرد

با توجه به مهم بودن امر حصول درآمدهای مالیاتی و سرعت بخشیدن در امر وصول مالیات و پرهیز از انجام مکاتبات زیاد و اتلاف وقت مودیان گرامی و همچنین رعایت نمودن اصل عدم تمرکز و با توجه به ماده های ۱۶۷ و ۴۰ و بنابر اختیارات بدست آمده از ماده ۱۹۱ قانون مالیاتهای مستقیم، اختیاراتی که در زیر ذکر شده در مورد تقسیط مالیات عملکرد مودیان، واگذار می شود.

طبق بخشنامه ای که سازمان امور مالیاتی صادر نموده، میزان ۵۰% ارزش افزوده و مالیات عملکرد به صورت نقد دریافت خواهد گردید.

پیشنهاد بازدید  انواع مالیات شرکتها

در متن بخشنامه ذکرشده آمده، با توجه به الزام تحقق درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده سال ۱۳۹۶، لازم است در تیر ماه سال ۱۳۹۶، برای تقسیط مالیات عملکرد و ارزش افزوده ابرازی اشخاص حقوقی و حقیقی، نسبت به دریافت ۵۰ درصد به صورت نقد و مابقی بدهی حداکثر در ۴ قسط ماهیانه اقدام شود.

تقسیط مالیات:

تقسیط بدهی مالیاتی مودیان با دریافت حداقل ۳۰% بدهی مالیات قطعی به صورت نقدی و تقسیط مابقی حداکثر به مدت پانزده ماه با رعایت مواد ۴۰ و ۱۶۷ قانون مالیاتهای مستقیم تفویض اختیار می گردد.

در زیر به ماده ۱۶۷ و ماده ۴۰ قانون اساسی برای شما ذکر شده است:

ماده ۱۶۷– وزارت امور اقتصادی و دارایی یا سازمان امورمالیاتی کشور می تواند نسبت به مؤدیانی که قادر به پرداخت بدهی مالیاتی خود اعم از اصل و جریمه بطور یک جا نیستند از تاریخ ابلاغ مالیات قطعی بدهی مربوط را حداکثر به مدت سه سال تقسیط نماید.

پیشنهاد بازدید  موسسه و شرکت خدمات مشاوره مالیاتی | مالی | حسابداری | حسابرسی در حشمتیه

ماده ۴۰ – در صورتی که مشمولان مالیات این فصل قادر به پرداخت تمام یا قسمتی از مالیات خود نباشند سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند با اخذ تضمین معتبر قرار تقسیط آن را تا مدت سه سال از تاریخ قطعی شدن مالیات متعلق بدهد و در صورتی که دادن تضمین و تقسیط برای وراث مقدور نباشد می توانند طبق ماده ۴۱ این قانون عمل کنند.