مشاوران مالیاتی

مشاوران مالیاتی

مشاوران مالیاتی به افرادی اطلاق می شود که به تمامی قوانین مالیاتی تسلط کامل دارند، آنها با آگاهی از قوانین مالیاتی مودیان را به درستی راهنمایی کرده و انها را در مسیر درست هدایت می کنند.

 

مشاوران مالیاتی

 

مشاوران مالیاتی به افرادی اطلاق می شود که به تمامی قوانین مالیاتی تسلط کامل دارند، آنها با آگاهی از قوانین مالیاتی مودیان را به درستی راهنمایی کرده و انها را در مسیر درست هدایت می کنند.

مودیان مالیاتی مشکلات بسیار متنوعی دارند، به عنوان مثال ممکن است آنها اعتراضی به مالیاتی که برای آنها تعیین شده داشته باشند و یا شاید هم به دنبال راه های قانونی هستند تا در مقابل مالیات های سنگین پاسخگو باشند!

معمولا مودیان و مشتریانی که متقاضی دریافت مشاوره مالیاتی هستند، با مشاوران تماس حاصل کرده و طی جلسه ای حضوری یا تلفنی قرار ملاقاتی را تنظیم می کنند.

مشاوران مالیاتی پس از اطلاع از شرایط متقاضی به آنها در رابطه با نحوه محاسبه مالیات، محاسبه مالیات براساس سرمایه گذاری، پیدا کردن حق کسر و یا کمک کردن در تنظیم اظهار نامه ها کمک خواهند کرد.

پیشنهاد بازدید  موسسه و شرکت خدمات مشاوره مالیاتی | مالی | حسابداری | حسابرسی در شرق تهران

اهمیت مشاوره مالیاتی

فرض کنید مبلغ x به عنوان مالیات برای شما در نظر گرفته شده است.

شما اگر اطلاعات کافی در حوزه مالیات و نحوه محاسبه مالیات نداشته باشید، حتما تمامی مبلغ را به صورت کامل پرداخت خواهید کرد.

این در صورتی است که با داشتن اطلاعات و دانش در هز زمینه ای می توان حساب شده و دقیق تر عمل کرد.

مشاوران مالیاتی وظیفه دارند، مودیان را راهنمایی کنند تا در مورد مالیات و نحوه محاسبه آن دیگر سوال و ابهام خاصی نداشته باشند.

کسب و کار مشاوران مالیاتی

اغلب افرادی که مشاوره های مالیاتی ارائه می دهند، یا تحت نظر یک موسسه خاص مشغول به فعالیت هستند و یا این که به صورت شخصی کار می کنند.

مدرک دانشگاهی آنها در حوزه اقتصاد، حسابداری امور مالی و … می باشد.

البته در کشور ما برای مشاوران مالیاتی فرصتی وجود دارد که خود را برند کنند، این فرصت با شرکت در آزمون جامعه رسمی مشاوران مالیاتی کشور به وجود خواهد آمد که البته شرکت کردن در این آزمون شرایط خاص خود را دارد.

پیشنهاد بازدید  مالیات بر درآمد برای حق مشاوره

در ضمن علاوه بر این آزمون یک سری دوره های آموزشی مفید در این حوزه برگزار می شود.

بطور کلی مشاوره در هر امری ضروری است و باید به آن توجه ویژه ای شود.

مشاوره مالیاتی هم از این موضوع مستثنی نیستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.